-Miestä äkevämpää-Meninpä tuossa perjantaina pienessä sievässä yhteen baariin (,Málaga, España). Tivasin siinä sit jägermeister-panosta.
Ei ollu. Eikä tequilaa.
-No mitä teil sit onhä?
Se äijä rupes latelemaan ja mä pysäytin sen siihen absintin kohdalle.
Hoi, aina oon halunnu kato maistaa hei.
No se shotti tuli siihen ja mä gulppasin sen naamaan sillain isosti heittämällä.
Neste suorastaan sihahti kielen läpi ja eka tuntui siltä että mun kielen pinta oli marsilainen aavikko.
Juoma muutti mun kielen kuivuneeks pesusieneks. Ja sit mun kurkkuun muodostui aukko, jollainen
luultavasti syntyy kun juo Kodin Putkimiestä, mutta aivan varmasti syntyy kun kaataa asetonia styroxiin tai kusee hankeen.
Seuraavaksi tuli kuuma aalto, joka laajensi mun kallon luut ja sitten mun pää alkoi heilua kuin metronomi. Päässä sihahti.
Tovin päästä pystyin laskemaan lasin tiskille.
Mieleni kävi hiippaillen hakemassa takaraivosta purskahtaneet kallon ja aivonpalaset lattialta ja seiniltä pienellä lapiolla ja kippasi ne pääni sisään. Taputteli sitten kallon muotoonsa kuin pikkulapsi tasoittaa hiekan leluämpäriinsä hiekkalaatikolla.
Kurnutettuani siinä tovin kovin yllätetynoloisena, päästin suustani pitkän pfhauksen. Hhhhhhhhhh-fffffiiiiiii--hoooo...
En halunnut, mutta kuulostin pilliltä, joka päättää pitkän ja tylsän tiistaisen työpäivän harmaalla terästehtaalla.
Tiukka cooliusarviointi ympäristöstä. Noi pari pimua tuossa vieressä ovat keskittyneet höpinöihinsä,
eikä muitakaan nyt juuri näy. Selän takana olevat ovat selän takana. Hyvä.Kenties kehtaa olla vielä. Vinkkasin baariäijän siihen kuulusteltavaksi semihermona.
-Öö..Höööörrfff.. Kuin monta prossaa vahvaa mitä helvettiä toi oli?
Vastaus oli mojovan miehekkäät 85 volttista absintia ja l-e-v-e-ä hymy. Voi vittu, jotain rotia tähän hommaan, vaikka laki&järjestys ovatkin tamppooneina huopatossutehtaalla.
Kymmenen minuutin päästä mulla ei ollut enää yhtään hauskaa, mä olin ihan naamat.
Tälläkertaa en paininut lasiovien kanssa, vaan olin oikea herra Käytösoppi, mutta siis naamat.
Jotain mä turisin ja mutisin siinä pari tuntia enimmäkseen keskenäni, välillä niille vosuille siinä niin.
Haastoin myös baariveijolle, että vittu silmä silmästä: SSSSSLLLLLAAAYYYEERRRIIIÄ kehiin. Ei ollu. Yllätys.
Halvaksihan se sitten loppujen lopuksi tuli. Yks shotti ja puolikas rommikola ja sit läpsyttelyä himaan.
Vittu ei enää ikinä absinttia. Tai no ainakaan tollee huikalla nassuun. Urf.
Shotti maistui naamarissa seuraavan illan ekaan bisseen asti.