kontakt
Syyskuu 08, 2010, 13:10:47 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Suomen kielen hauskin sana on nyt valittu  (Luettu 447 kertaa)
Viidakko
Administrator
Sr. Member

Poissa Poissa

The Wanker Of Oz

Profiili
« : Lokakuu 30, 2009, 17:05:23 »

Tätä mä oon vuosikausia rankuttanut, LÄMPIMÄMPI on todella pässi sana. Mun mielestä se tarkoittaa jonkun lastenkirjan könttimäistä oliomörköö, eikä suinkaan sitä mitä se väittää tarkoittavansa.

Nyt tämän sanan pösilöys on myös todettu äänestyksessä. Tapu tapu, mutta on tuo osanottajien määrä suorastaan musertavan suuri Tongue

"Kilpailuun tuli kaikkiaan 187 vastausta. Ehdotuksia hassuimmaksi sanaksi tuli laidasta laitaan, mutta muutama sana nousi suosikiksi.
Useat valitsivat hassuimmaksi sanaksi sellaisen, jonka äänneasua pidettiin huvittavana. Eniten ääniä sai sana lämpimämpi.

Lämpimämpi-sanan ohella eniten ääniä sai yökyöpeli, sillä siinä toistuu yö-diftongi. Joidenkin sanojen todettiin kuvaavan hauskasti ja osuvasti tarkoitettaan, esimerkkeinä hiprakka, kutkutus, käppänä ja lääpällään."

Lisää:
http://www.kotus.fi/?3039_m=5870&s=2132

lol thumbsup
tallennettu

Asfaltti
Full Member

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : Lokakuu 30, 2009, 17:34:08 »

w0w! 187 ääntä ja sillä pääsee virallisiin kirjoihin.

Oiskohan kandenu järjestää äänestys vaikka netissä. Kirjamessuilla, pyh.  mute
tallennettu

kannattaa, ei kannata.
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Krunot : Kurnutus  |  DiibaDaaba  |  Kumpi- & Kampikammio (Valvoja: Viidakko)  |  Aihe: Suomen kielen hauskin sana on nyt valittu
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.082 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.